„Przepis na sukces” - prezentacja finalistów konkursu „Mam Talencik”

Przepis na sukces” - prezentacja finalistów konkursu „Mam Talencik”

 

Po wspaniałych występach na naszej szkolnej scenie wszyscy finaliści konkursu „Mam Talencik” podzielili się z nami swoimi przemyśleniami związanymi z odkrywaniem i pielęgnowaniem własnych uzdolnień. Ich doświadczenia mogą być wskazówką dla nas wszystkich – warto bowiem uczyć się od najlepszych! O tym, jak wygląda w codziennym życiu praca nad rozwijaniem i kształtowaniem umiejętności, opowiedzą Wam ci, którzy już odnoszą pierwsze małe i duże sukcesy sceniczne :-) Wywiadom towarzyszą zdjęcia będące efektem pasji fotograficznej pani Doroty Dziekarowskiej. Zapraszamy do galerii!

 

Julia Baranowska z klasy 3a (taniec)

 

Taniec jest całym moim życiem. Dzięki temu zyskuję talent. W pewnym momencie sama poczułam, że chcę tańczyć Hip-Hop, ciągnęło mnie to. Teraz ćwiczę codziennie. Mierzę się z tremą, ale pomagają mi moja pani z Hip-Hopu i koleżanki. Podczas konkursu „Mam Talencik” nie przejmowałam się, ponieważ był to już mój szósty występ. Miałam tylko stracha, bo myślałam, że Dominice znowu spadnie but. Osobom, które chciałyby tańczyć jak ja, poradziłabym, by starały się i ćwiczyły, aż kiedyś zrealizują swoje marzenia.

 

Dominika Karpińska z klasy 3a (taniec)

 

Taniec jest dla mnie zabawą. Dzięki niemu mogę cieszyć się swoim talentem. Odkryłam go, gdy tańczyłam przed lustrem. Teraz chodzę na treningi taneczne. Mierzę się z trudnymi krokami. Pomagają mi przy tym mama, tata i mój trener. W trakcie konkursu „Mam Talencik” czułam się bardzo dobrze, bo to nie był mój pierwszy występ. Nie miałam tremy – traktowałam to jak zabawę. Jeżeli chcesz tańczyć jak ja, zapisz się do szkoły tańca.

 

Ola Kulawczuk z klasy 2f (gra na pianinie)

 

Muzyka jest moją pasją. Poznaję różne gatunki i utwory muzyczne. Doskonalę umiejętność śpiewania i słuchania. Słucham muzyki odkąd pamiętam. Zawsze lubiłam grać na instrumentach. Mając 6 la zdecydowałam, że chcę grać na fortepianie. Chodzę do Szkoły Muzycznej I Stopnia w Szczecinie, gdzie uczę się grać na fortepianie. Ćwiczę też w domu. Największą trudnością w muzyce jest dla mnie wyczucie rytmu, a także lenistwo – nie zawsze chce mi się ćwiczyć. Udział w konkursie „Mam Talencik” nie był moim pierwszym występem przed publicznością. Trema jest zawsze, ale jak się wychodzi na scenę, trzeba nie myśleć o niczym innym, tylko o tym co się gra. Jeżeli chcesz grać jak ja, dąż do wyznaczonego celu. Nie przejmuj się małymi niepowodzeniami. Ćwicz!

 

Adam Skonieczny z klasy 3b (gra na gitarze)

 

Moja pasja jest realizacją moich marzeń. Dzięki niej robię to, co bardzo lubię. Już w przedszkolu bardzo podobała mi się gitara. I postanowiłem, że nauczę się na niej grać. Uczęszczam do popołudniowej Szkoły Muzycznej. Codziennie ćwiczę grę na gitarze. W „Mam Talencik” występowałem po raz trzeci. Przed wyjściem na scenę czułem lekkie zdenerwowanie, ale jak zacząłem grać, to wszystko przeszło. Pamiętaj! W czasie realizacji marzeń i dążenia do celu potrzebna jest systematyczna praca!

 

Lidia Gruszczyńska z klasy 2f (gimnastyka artystyczna)

 

Dzięki gimnastyce artystycznej jestem szczęśliwa. Do gimnastyki zachęciła mnie koleżanka. Teraz chodzę na treningi. Mierzę się z trudnymi figurami, ze szpagatami. Wspiera mnie mama. To nie był mój pierwszy pokaz na scenie. By się jednak nie stresować podczas występu w konkursie „Mam Talencik”, wyobraziłam sobie, że publiczność jest tylko w galotach i się śmiałam. Komuś, kto chce uprawiać gimnastykę artystyczną radzę, by się cieszył z tego co robi, a nie złościł jak coś nie wychodzi.

 

Dagmara Umiastowska z klasy 3e (śpiew)

 

Moja pasja jest dla mnie przyjemnością i rozrywką. Lubię śpiewać, bo „wychodzi mi to”, a po co miałabym robić coś, czego nie umiem? Nie wiem jak odkryłam swój talent, dokładnie nie pamiętam. Zawsze lubiłam śpiewać i ktoś z dorosłych zauważył, że mi to wychodzi lepiej niż rówieśnikom. Teraz chodzę na zajęcia muzyczne, śpiewam przy każdej okazji i dużo słucham różnej muzyki. Przede wszystkim cały czas mam kontakt z muzyką. Ćwiczę, ćwiczę, ćwiczę. A w przerwach złoszczę się, że mi nie wychodzi. W przygotowaniach często pomaga mi tata, który doradza jak zaśpiewać, jak pracować z mikrofonem, żeby wszystko dobrze wychodziło. Mam już trochę występów za sobą, ale podczas konkursu „Mam Talencik” trema była. Zawsze jest. Staram się wtedy skupić tylko na śpiewaniu, nie myśleć o niczym innym. Dopiero jak skończę występ, to to napięcie ze mnie „schodzi”. Ale adrenalina jest zawsze. Tym, którzy chcą śpiewać, radzę: po prostu to róbcie!

 

Oliwia Hadryś z grupy 0d (taniec)

 

Taniec to radość. W tańcu czuję się dobrze. Nie bardzo pamiętam jak odkryłam swój talent – czasami mama ze mną tańczyła. Teraz chodzę na tańce do szkoły High Definition. Ćwiczę taniec nowoczesny w grupie dzieci młodszych. Tam czasami mierzę się ze zmęczeniem. Odpoczywam, dużo piję, w domu idę spać. Pomaga mi moja pani. Podczas konkursu „Mam Talencik” czułam się bardzo dobrze. To nie był mój pierwszy występ, bo wcześniej kilka razy występowałam ze swoją grupą. Nie miałam tremy, bo już się z tym oswoiłam. Jeżeli chcesz tańczyć, słuchaj dużo muzyki i ćwicz w domu!

 

Jakub Lener z klasy 2g (gra na pianinie)

 

Co zyskuję dzięki swojej pasji? Rodzice mnie chwalą. Jak znajdą wolną chwilę, to mnie nagrają i będę w internecie. Może, gdy inni mnie docenią i polubią, zarobię dużo pieniędzy? Na pomysł, że będę grał na pianinie, wpadłem sam. Pianino dobrze brzmi i można samemu wymyślać utwory. Praca rękoma sprawia, że są zgrabne. Bardzo dużo ćwiczę i bardzo dużo uczę się nowych utworów. Mam swoją nauczycielkę. Trudne jest to, że od długich ćwiczeń bolą ręce. Gram już utwory na całe dwie kartki! Wspierają mnie rodzice. Chętnie dla nich gram – oni mnie słuchają. Konkurs „Mam Talencik” to był mój czwarty występ na scenie. Dobrze się czułem przed publicznością. Nie miałem tremy. Osobom, które chciałyby grać, radzę, żeby brały lekcje pianina i bardzo dużo ćwiczyły.

 

Dagmara Tkaczyk z klasy 2f (śpiew)

 

Śpiewanie sprawia mi radość. Kiedyś wzięłam udział w klasowym konkursie muzycznym i zajęłam pierwsze miejsce. Wtedy zrozumiałam, że mój śpiew podoba się innym. Na co dzień dużo śpiewam i ćwiczę. Nie mam z tym trudności. Czy podczas konkursu „Mam Talencik” się stresowałam? Nie. Nie sprawia mi problemów występowanie przed publicznością. Moja rada jest taka: jeżeli chcesz dobrze śpiewać, musisz bardzo dużo ćwiczyć!

 

Zuza Reginia z klasy 3b (gimnastyka artystyczna)

 

Moja pasja to jest to, co lubię robić, co sprawia, że jestem radosna, co sprawia mi przyjemność. Zyskuję dzięki niej pewność siebie. Na początku nic nie wiedziałam o gimnastyce artystycznej, ale chodziłam do klasy z koleżanką, która ją trenowała. Odkryłam to i zapisałam się też. To był strzał w 10! Rozwijam swój talent chodząc na zajęcia taneczne. Codziennie dużo ćwiczę na treningach i w domu. Chodzę też na różne konkursy i zawody. Trudności są i małe, i duże. Jakiekolwiek jednak by były, pomagają mi pani trenerka, moja mama i mój tata. Do trudności należy pokonanie przeciwników i stanie się lepszą. Nieraz występowałam już na konkursach i zawodach. Trema jest, ale nie taka, jak za pierwszym razem. Podczas konkursu „Mam Talencik” czułam się, jakby to była moja chwila i moja szansa na sukces. Osoba, która chce spełnić marzenia, musi ciężko pracować. Do celu musi dochodzić małymi kroczkami. I co najważniejsze – musi to robić z sercem.

 

Weronika Szewczyk z klasy 2h (gimnastyka artystyczna)

 

Gimnastyka jest dla mnie dobrą zabawą. Dzięki niej zdobywam nowe umiejętności. Kiedy miałam 4 lata, rodzice zapisali mnie na balet, a potem na gimnastykę. I tam mi się bardzo spodobało. Chodzę na zajęcia gimnastyki 4 razy w tygodniu. Często też ćwiczę w domu. Trudne są dla mnie równowagi w szpagacie. Pomaga mi trenerka. Konkurs „Mam Talencik” nie był moim pierwszym publicznym występem, ale i tak się stresowałam. Przed wyjściem na scenę pomyślałam sobie, że muszę dać radę. Dzieciom, chcącym ćwiczyć jak ja, zaproponowałabym, aby poprosiły swoich rodziców, żeby je zapisali na zajęcia, które je interesują.

 

Karolina Tarczyńska z klasy 2h (gra na akordeonie)

 

Moja pasja jest zabawą, którą lubię. Daje mi wiedzę i nowe umiejętności. Swój talent odkryłam podczas dni otwartych w szkole muzycznej. Rozwijam go grając na akordeonie. Pomagają mi tata i nauczyciel. Podczas konkursu „Mam Talencik” czułam się wspaniale. Występowałam już wiele razy przed publicznością i nie mam tremy. Jeżeli dzieci chcą grać na wybranym instrumencie, radzę im, by się nie bały i spróbowały!

 

Ta prezentacja jest nagrodą dla finalistów konkursu „Mam Talencik”, który odbył się w kwietniu 2017 r. w ramach szkolnych „Dni Teatru” klas 0-3.

 

Jeżeli spodobały Wam się zdjęcia i chcielibyście zobaczyć więcej prac pani Doroty Dziekarowskiej zapraszamy na jej stronę z fotografią artystyczną. Warto!

https://podwiatr.wordpress.com/

 

 

 

Opracowała: Krystyna Kuźmin-Smalc